Journal Quilts 2006 - Rachel Roggel

“In life and death they were not separated”

A story of a friendship: David Kohavi and Itzhak Kendler did not leave the wounded Amos Danieli and at the end, were killed together. Now they are buried side by side, unidentified, in the cemetery of “Nahalat Itzhak” (1948). The streets carrying their names in Rehovot, also cross paths. The artwork is made of a white shirt, like the one Amos wore when he went to the battle, and around its buttons there are small grave houses sewn into the fabric. A house for each mutilated soldier. The families want closure. They hope they will be identified and buried in a grave carrying their names

בחייהם ובמותם לא נפרדו

"בחייהם ובמותם לא נפרדו"

ספור על חברות אמיתית בין שלושה מבין שבעת נעדרי הקרב בתל א-ריש היא תל גיבורים בחולון: דוד כוכבי ויצחק קנדלר שלא נטשו את עמוס דניאלי הפצוע ומצאו יחד את מותם על התל ב28  באפריל 1948.

הרחובות המנציחים את זכרם בעירם רחובות נפגשים אף הם.

מעדותה של אילנה הדני, עולה כי אחיה, עמוס דניאלי שב מלוויתו של יהושע בורגין כשהוא לבוש בחולצה לבנה. משם הצטרף לחבריו לגדוד
בצאתם אל הקרב.

ביצירה חולצה לבנה שמסביב לכפתוריה מסומנים בתים קטנים וריקים. בית לכל חלל. תקוות המשפחות שהם יזוהו ויקברו בקבר הנושא את שמם.

באוגוסט 2007, זוהו בבדיקות DNA חמשת הנעדרים  שהיו קבורים בקברי אלמונים בנחלת יצחק: חממי יצחק, כוכבי דוד, לוסטיג יהושע, קלרמן מנחם  ורוזנפלד יחיאל ז"ל.

מקום קבורתם של עמוס דניאלי ויצחק קנדלר לא נודע עד היום.

ביולי 2007,   מוצגת העבודה בחזית חדר האוכל של קבוץ ברעם (הפונה לבית העלמין) ושוב מצטלבות דרכיהם של עמוס דניאלי ויהושע בורגין.
יהושע בורגין,  מונצח בבית העלמין הזה כיוון שהיה חבר "השומר הצעיר" ולא זכה להגשים חלום הגשמה בברעם.
גם הרחובות עמוס דניאלי ויהושע בורגין נפגשים.

נדמה שגם אם הדבר לא היה מכוון, אין הוא מקרי שעבודה זו מצאה את מקומה בקבוץ ברעם (מבין 330 העבודות שנתלו ברחבי הצפון במסגרת פרוייקט חוצות  "הכמיהה לשלום" לציון שנה למלחמת לבנון השניה)

.

תל א'ריש, תל-א'ריש,תל עריש